CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 31 August 2013

Renang Merdeka Raya


Buddyz Kuning Langsat

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh , Salam Aidilfitri dan salam 1Malaysia . Hari ini 31 ogos 2013 saya Muhammad Najib ingin mengucapkan SELAMAT HARI MERDEKA dan juga 24 Syawal 1434H ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA . Dan juga ingin memohon maaf kepada Madam Adibah Mohd Nor sebab tidak sempat datang rumah untuk beraya .

Hari ini amat bermakna bagy diri ini , aku juga berharap lagi kupohon supaya aku boleh bawa kenangan ini ke Jannah Allah . Hari ini kami ahli bilik 221 a.k.a Kuning Lansat ( Falah, HifziNaimAzizi, Alan, Afnan, Ammar, raidMuhammad ) menunjung ke Sungai Kedondong , batang kali . Kat mana aku pon xtau , sebab ni kat Selangor . Kalau Terengganu boleh la sembang . haha . Harap enjoy layan gambar .


Till Jannah 10 X 2 = 20 
Signboard yang tak beberapa nak signboard sangat
Kaki tanpa bulu
Menikmati keindahan Alam
Raja Seruling sengan tuning a.k.a Hifzi

Siap beraya ke Rawang


Ni la sedikit sebanyak gamabar kami di Sungai Kedondong . Lepas berhempas-pulas , naik turun batu-batu, naik terjun dari batu besar . Agak menguji kami , Azizi yang pada mulanya kecut perut nak terjun tinggi muncul sebagai Hero untuk terjun batu yang tinggi lebih kurang 4 meter dari permukaan air untuk terjun . Selepas penat-penat mandi manda , kitorang menuju ke Rawang . Rawang !? haha , Hajat nak gak singgah di Bukit Beruntung tapi apakan daya tuan rumah tiada dirumah pada waktu itu . #AdakahIniCinta . Okay balik kepada cerita . Pergi ke Rawang perkampungan Melayu kalau tidak silap lah , Muhammad dan keluarga buat jamuan ringan untuk Kuning Lansat .


1Malaysia pelbagai bangsa . SELAMAT HARI MERDEKA dari kami . 

#TropicanaStyle ye kami memang gila bersama

Inilah yang sempat kami ambil gambar di rumah Mad(Muhammad) , Sementara menunggu driver bersiap-siap. Sori Mad , Kau takde kali nie , Kita akan ambik gambar ramai-ramai kat rumah ammar pulak lepas nie . Btw, Terima Kasih banyak kepada Pak Cik Kassim dan Mak Cik Suraya dan keluarga . Nasi Tomato tadi tu sedap  sangat , juga berterima kasih kerana menumpangkan kami untuk solat Zohor dah Tidur.. Letih gila kot ! Seperti dijanjikan untuk ambil gambar beramai-ramai termasuk Mad . Kami pon bertolak ke Sungai Buloh , Ujian tuhan dimana-mana kan. Hujan lebat bukan main tadi . tapi Alhamdulillah Kami sampai di rumah Pak cik Abdullah dan Mak Cik Zuriani .

See sawing with Ammar
Teringat Zaman kanak-kanakku yang Awesome

                         
                           
Aildilfitri di rumah ammar
Sampai je Kuarters Tentera kami solat di surau yang memang ada kat kawasan tu , lepas solat sempat jugak la mengimbau zaman kanak-kanak main buai dan jongkak-jongkit , Oleh kerana kami terlalu matang sampai ada la budak comel , umur lebih kurang 5 or 6 tahun bertanya "Abang umur berapa ?" . Siapa kisah kan ? haha . lepas main puas2 kami pon bertolak ke destinasi yang dijanjikan, Rumah Ammar . Sempat jugak bergurau senda , bermanja dengan ayah Ammar . Serius best Pak Cik . Part Paling best bila Pakcik suruh Raid nyanyi lagu melaka untuk membuktikan Raid ni anak melaka original atau tak . haha . Janji yang tidak cipati , iaitu untuk ambil gambar Beramai-ramai termasuk mad .



Bak kata ayah Ammar "Ala-ala Hutan"
Rumah Ammar yang Awesome
 Alhamdulillah , Pertama sekali syukur ke hadrat Illahi , kerana menemukan kami bersepuluh di ABC319 . Moga persahabatan ini kekal abadi . seperti dijanjikan Allah , Salah satu ciri-ciri umat Islam yang mendapat Arasy Allah ialah sahabat yang bertemu berpisah adalah kerana Allah . Moga kenangan ini diizinkan oleh-Nya untuk dibawa kesyurga. #KuningLangsat #Bromance #UIABest

                                     


0 comments:

Post a Comment